Sydney tower en blue mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jacob Veen - WaarBenJij.nu Sydney tower en blue mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Jacob Veen - WaarBenJij.nu

Sydney tower en blue mountains

Door: Jacob

Blijf op de hoogte en volg Jacob

28 Oktober 2014 | Australië, Katoomba

Gisteren heb ik de hoogste toren van Sydney beklommen, de Sydney tower. Met behulp van de lift :-)
Je hebt daar boven op zo'n 300 meter hoogte een fantastisch 360 graden uitzicht over de stad en verre omstreken.
Terug in het hostel was het tijd om mijn reis verder te plannen want vrijdag vertrek ik uit Sydney. Dat plannen had ik behoorlijk onderschat. Doordat je zoveel keus hebt qua vervoer, accommodaties en de verschillende prijzen daarvan, zag ik door de bomen het bos niet meer. Gelukkig kon ik een hulplijn inschakelen dus Jan heeft 1000 kilometer verderop het verdere vervoer en accommodaties voor me geregeld. Thanks Jan!
Alles is dus onder controle hier.
Vandaag heb ik Sydney verlaten................om er zonet weer terug te keren :-)
Ik ben namelijk naar de blue mountains geweest. Omdat mijn rolstoel niet mee kon met de georganiseerde tour, heb ik vanmorgen zelf maar de trein gepakt. Dat ging perfect. Na 2 uren kwam ik aan in Katoomba waar taxichauffeur John, die ik avond daarvoor geregeld had, zelf ja, haha, al op me stond te wachten. Hij heeft me naar de plaats van bestemming gebracht. Vanuit daar heb ik eerst een tochtje met de kabelbaan gemaakt en toen een tochtje door het regenwoud. Beide dingen waren adembenemend. Fantastisch! Ik heb wel een half uur op het platform gestaan die uitkeek op de berg the three sisters. Een begrip hier.
Na een voorspoedige terugreis ben ik nu weer terug in het hostel.

  • 28 Oktober 2014 - 15:27

    Mem:

    Hoi Jacco.
    Super, zelf zo'n trip organiseren... En had je er zomaar 3 zusjes bij. :-). Ik zie dat je alles weer onder contrôle hebt. Heel goed dat je Jan ingeschakeld hebt voor hulp. "We benne op 'e wereld om elkaar te helpen, niet waar..."....
    En nu op naar de volgende trip !!!
    In protte plesier... Leafs, mem...

  • 29 Oktober 2014 - 09:48

    Haydé:

    Hoi Jacob,
    Eindelijk even tijd om je verslagen te lezen.
    Wat een mooie reis ben je aan het maken!
    Lichtelijk jaloerse gevoelens bekruipen mij wel!
    Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
    Hier is het gewoon...... nat en kil.
    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Jacob

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 6634

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 14 November 2014

Mijn eerste reis naar Australië

Landen bezocht: